Technische vragen

Vooraleer u contact opneemt met Vivendo kijkt u best na wie verantwoordelijk is voor de herstelling. Niet alle herstellingen zijn ten laste van Vivendo. Bepaalde (kleine) herstellingen zijn ten laste van de huurder. Bij twijfel kan u dit nakijken in de ZIE ZO brochure: 'wat kan, mag en moet aan uw woning'. In deze brochure kan u nalezen of een bepaalde herstelling al dan niet ten laste valt van Vivendo.

Belangrijk om weten is dat Vivendo geen herstellingen uitvoert ten laste van de huurder. Deze dient u zelf uit te voeren of een bevoegde aannemer naar keuze aan te stellen. Vivendo betaalt nooit facturen terug voor werken die rechtstreeks door de huurder werden besteld en uitgevoerd door externe aannemers of firma's.

Download hier de Zie Zo brochure

Onderhoudsfirma ENGIE Cofely staat in voor het onderhoud en de pechverhelping van de verwarming, warmwaterboilers, sanitaire en technische installatie.

Voor alle andere problemen aan uw woning of appartement kan u contact opnemen met het TECHNISCH CALL CENTRUM van Vivendo op 050/44 61 14 (tijdens de kantooruren).

Elke huurder heeft een technisch verantwoordelijke voor zijn of haar woning of appartementsgebouw. U kan deze verantwoordelijke steeds telefonisch contacteren via het Technisch Call Centrum (050 44 61 14) voor alle vragen over uw woongelegenheid. Indien nodig komen ze bij u op plaatsbezoek.

 Klik hier om te weten en te zien wie de verantwoordelijke  is voor uw woning.

  • ONDERHOUDSCONTRACT EN PECHVERHELPING

Vivendo heeft een onderhoudscontract afgesloten met de firma ENGIE Cofely voor het wettelijk onderhoud en de pechverhelping van de technische installaties van uw woning. Deze service is inbegrepen in uw huurprijs en wordt verrekend via een huurlast. Het onderhoud bestaat uit het wettelijk nazicht van verwarmingsketels, elektrische verwarming, ontkalken van boilers, vervangen van filters en batterijen en het kuisen van de schouwen. Naast dit onderhoud is in het contract ook de pechverhelping van de technische dienst inbegrepen. Is de verwarming of elektriciteit uitgevallen? Heeft u geen warm water? Heeft u bijv. een probleem met een lekkende kraan of sifon? Blijft uw toilet doorlopen? Kan u geen regenwater meer oppompen?

Voor al deze technische problemen belt u naar de firma ENGIE Cofely op het gratis nummer 0800 99 700. ENGIE Cofely is 24u op 24u bereikbaar. Er wordt bij de oproep onmiddellijk een afspraak met u vastgelegd voor een herstelling.

  • BRANDVERZEKERING EN SCHADEGEVALLEN

Vragen over je brandverzekering of je hebt een schadegeval? Contacteer Sofie van de technische dienst op het nummer 050/44 61 14.

  • ATTEST KORTINGSBON FLUVIUS

Heb je recht op een kortingsbon van Fluvius voor de aankoop van een wasmachine of koelkast? Sofie van de technische dienst bezorgt je een attest, contacteer haar op 050/44 61 14.

Contacteer ons via e-mail of bel 050 44 61 10